Valitse AluLite valmis-messuosaston ja säästä vaivaa

       
 

Messuosastomuodot voidaan jakaa 4 eri ryhmään
Kun valitset osastosi paikan niin mieti myös seinien määrää. Ständi voi olla upotettuna osasto riviin, jolloin siinä on yksi aukko käytävää päin ja kolme ympäröivää seinää. Tai toinen ääripää on että valitset O-muotoisen saarekkeen jolloin osastosi näkyy joka suuntaan ilman ympäröiviä seiniä.

Katselukulmat, eli messuosaston näkyvyys
Mitä vähemmän seiniä messuostossa sen laajempi näkyvyys messuosastoon on. Alla on malleja siitä missä kulmissa erilaiset osastot näkyvät ja värikoodit siitä mihin kannattaa asettaa markkinointi-materiaaalin.

Kehys
Brändiä tukeva mainos korkealla ja näkyvästi.
Esittelytila
Tuote-esittelijän tila. Nippelitietoa ja syventävää myyntiä.
Tukitehoste
Alue joka tukee Hot-Spot alueen mainosta.

Hot Spot
Tärkein alue jossa nostetaan esiin rahaa tuottava tuote.

U-mallinen messuosasto

 

U-muotoinen messuosasto

Yleensä edullisin osastomuoto joka on "upotettu" riviin ja jossa ständi avautuu yhdelle käytävälle. Tavallisin koko on 3x3 osasto joka tarkoittaa että se on 3 metriä syvä ja 3 metriä leveä.

Mitä leveämmän osaston valitset sen pitempään käytävällä ohi kävelevällä on aikaa huomata sinut.

Pienehkö tilaa vaatii kompaktin sisällön. Mieti tarkkaan mikä ydinsanomasi on ja että esittäjille jää tarpeeksi tilaa kutsua messukävijän osastolle.

Tärkeää:
Muista "näkyvyyden rappuset" koska usein rakennetaan virheellisesti osasto niin että etupuoli on tukossa ja takaseinä on täynnä pikkuteksitä. Pyri mielummin siihen että houkuttelet asiakkaasi osastolle.

AluLite Forum 6x3 messuständi

Messuständi AluLite Sedeo 5x3 konttorilla Jaettu messuständi, AluLite Taberna 6x3
 

L-muotoinen messuosasto

L-muotoinen messuosasto

Niin kutsuttu kulmaosasto avautuu kahteen suuntaan. Yleensä messuilla peritään kulmaosastolisä. Näkyvyys on hyvä koska "risteyksessä" osasto avautuu kahdelle käytävälle.

Hot Spot alueen kannattaa miettiä hyvin koska kulmaosastot voivat vaikuttaa hieman lohkaistulta ja huonosti kasassa pysyviä. On tärkeätä saada katseen-vangitsijan joka sulaa yhteen taustan kehyksen ja tukitehosteiden kanssa.

Satsaa kunnolla kulmapaikkaasi kun se kerran on olemassa. Älä kuitenkaan tee korkeita rakennelmia Hot Spot alueeseen joka estäisi näköyhteyden osaston takaosiin.

Tärkeää:
Messuilla olet jakamassa tietoa itsestäsi ja tuotteistasi. Varmista että sinulla on riittävästi esitteitä ja tuotetietoa helposti saatavilla jos asiakas ei vielä ole valmis ottamaan henkilökohtaista kontaktia. Usein näkee yrityksiä jotka turhaan piilottavat materiaalinsa jotta "kilpailija" ei sitä saa ...uutisia sinulle: kilpailijallasi on jo esitteesi! Jaa siis tietosi avokätisesti myös maksaville asiakkaille.

Messuständi AluLite Forum 5x3 valmisosasto

Messuständi AluLite Contego (kahvilaseinä) 6x3 Messuständi AluLite Sedeo 6x3 neuvotteluhuoneella

i-muotoinen ständi

 

i-muotoinen messuosasto

Päätyosasto on yleensä kahden kulmaosaston yhdistelmä joka sijaitsee osastorivin päädyssä. Yksiseinäinen osasto näkyy kolmesta käytävästä.

Hot Spot alueita on kaksi ja kuten L-muotoisessa kulmaosastossa on tärkeätä sitoa alue niin että siitä ei tule pelkkä oikopolku messukävijöille vaan näytös joka puhuttelee asiakasta.

Hot Spot ja tukitehoste alueita on tässä kaksi joten kannattaa valita kuvatelineet viisaasti. Keskimmäistä tukitehoste aluetta kannattaa käyttää esimerkiksi korkealle katseenvangitsijaa varten.

Rajaa kulmat niin että ne näkyvät ja että saat ohjattua kävijäpolun niin että voit vastaanottaa asiakkaasi luonnollisella tavalla. Ehdotamme että kulkureitit ovat kolmen avoimen osan keskivaiheilla.

Tärkeää:
Messuosastoa on melkeimpä mahdotonta ylivalaista, mutta liian moni ständi on "pimeä". Käytä paljon valoja ja suunnittele osasto niin että sähköjohdot asettuvat aiheuttamatta kompastusvaaraa.

Messuständi AluLite Castra sisäinen valaistus messsuosastolle

Messuständi Forum i 6 metrinen yksisuuntainen messuosasto Messuständi AluLite Sedeo keskikonttorilla varustettu messuosasto
 

O-muotoinen messuosasto

O-muotoinen messuosasto

Saarekemainen messuosasto jossa ei ole kiinteitä rakenteita ympärillä. Saareke näkyy kaikista suunnista ja kannattaa rakentaa "vulkaaniksi" niin että rakenne huipentuu korkealla keskivaiheella.

Haluamme Hot Spot alueiden ohjaavan asiakkaan sinulle esittelytilaan mutta samalla hänen tulee saada riittävää informaatiota tuotteista niin että kaikki asiakkaat saavat palvelua.

Hot Spot ja tukitehoste alueita on tässä neljä, käytä niitä viisaasti mutta älä ylirakenna. Rajaa kulmat niin että asiakkaan on helppo havaita koska hän on osastolla, koska ei.

Tärkeätä:
Sinä olet ständisi tärkein varustus. Älä rakenna osastoa niin että piiloudut tiskin taakse. Jos olet väsynyt tai stressantunut niin asiakas huomaa sen. Varaa tarpeeksi väkeä ja pidä pausseja ylläpitääksesi palvelualttiuden.

Messuständi AluLite o-muotoinen messuosasto

Messuständi AluLite avoimilla nurkilla oleva messuosasto Messuständi AluLite Aranea