8 MESSUOSASTOA TEHOSTAVAA VINKKIÄ

Tehokas messuständi vaatii oikean viestin, hyvän grafiikan, messurakenteet ja varsinkin; osaavan ja motivoituneen henkilökunnan. Tämän tietävät kaikki. Toisaalta usein unohdetaan kuinka ständistäsi saa toimivamman mainostelineillä ja muilla osilla jotka helpottavat näytteilleasettajan työtä sekä herättävät asiakkaan mielenkiinnon. Olemme luetelleet muutaman ongelman ja listaamme ratkaisujaniihin ongelmiin. Näin teet messuosastostasi toimivan. Niksit alla:

1. Messuosastollesi tulee mahtua henkilökuntakin
Älä raahaa jokaista tuotetta ja mainosjulistetta mitä yrityksestäsi löytyy. Monesti näkee messuosastoja jotka ovat ahdettuna niin täyteen tavaraa että sinne ei kerta kaikkiaan mahdu esittelemään mitään. Asiakasta ei voi pyytää peremmälle koska ständi on tupaten täynnä tavaraa.

Ihan kun tämä ei riittäisi niin ständille on ängetty vielä ylisuuri pöytä joka estää ihmisten pääsyn osastolle. Siellä sitten yritetään luonnollisen luonnollisen näköisenä kompastella tuolien seassa ja ylimääräinen krääsä syö kallista mainosilaa.

Ratkaisut; näin mahdut paremmin messuosastolle:

A) Ennen kuin tilaat messupaikan. Tee maalariteipillä pohjapiirrustukset lattiallesi ja aseta sinne kaiken mitä olet tuomassa messuille – sekä myös henkilökunnan sinne seisomaan. Vaikka messuosastosi on hinnan mukaan voi vaikuttaa isolta, se ei välttämättä ole niin suuri kuin kuvittelit.

B) Ota messuseinä-pinnat tehokäyttöön käyttämällä Ready-To-Go ständejämme jossa kuvat ovat valmiina painettuna itse seinään. Näin säästät rutkasti tilaa, etkä tarvitse ylimääräisiä mainostelineitä jotka vievät lattiatilaasi turhaan.

 
 

Esimerkiksi modulirakenteiset valmisosastomme ovat nopeita koota ja seinäkuvat kuuluvat hintaan. Seiniin mahtuu rutkasti infoa ja ne voidaan, tarpeen tullen helposti päivittää.

Kaikki kulkee helposti mukanasi painoineen päivineen ja kokoat ne hetkessä – ja mikä parasta; SÄÄSTÄT kustannuksissa koska et tarvitse vuokraseiniä.

 
 

C) Tarvitko messukeskuksen tarjoamia tuoleja ja pöytiä? Jos tilaat tuoleja osastolle vain sen vuoksi että henkilökunta saa istua – ÄLÄ! Osastolla tulee olla tarpeeksi henkilökuntaa jotta väsyessään voi pitää tauon, poissa osastolta.

Harkitse esim. tilaa säätävää ”Combo” pöytäpakettia jos tarvitset neuvottelupaikan. Mainos, pöytä ja näkösuoja samassa.

 

2. Messuosasto ei tarkoita kantamista ja rahtaamista
Älä järjestä messuosallistumista niin että muistat vain kuinka veren maku suussa kannoit tavaraa ja miettien kuinka saisit tavaran mahtumaan edes puoliperävaunuun. Onnistunut messu lähtee siitä että henkilökunta ilolla lähtee messuille näyttämään yrityksen osaamista – se ei saa olla selkää katkaiseva taakka, joka vaati yö-työtä onnistuakseen.

Ratkaisut; Näin säästyt roudaamisen riesasta:

A) Käytä keveitä Ready-To-Go ständejä. Kokoaminen on helpompaa, ja kuljettaminen onnistuu tavallisella henkilöautolla. Rullautuvat kuvat, rakenteet sekä tiskit mahtuvat kaikki mukaan helposti, ja kokoaminen on näppärää. Alla muutama TETRIX seinä joka mahtuu milteipä pyörän jopparille.

 

     
TubeLite
 
SlimFrame
 
AluLite Monter
 
FullFrame
 

B) Joskus harmi alkaa kun saapuu messupaikalle tai on menossa sieltä pois. Auto on satojen metrien päässä messuständiltä.

Harkitse messupöytää joka on myös vaunu, tai tilata pakkausratkaisun jossa messutarvikkeet kulkevat pyörillä.

 
       
TETRIX Trunk
 
TETRIX Trolley
     
Bass Roller
Tiski ja vaunu samassa
 
 

3. Messuständin valaistus kuntoon
Harvoin kuulee sanottavan että; ”Messuosastonne on niin kirkas että en huomannut sitä”.

Ratkaisut; Näin saat riittävän valaistuksen:

 A) Harkitse seinäkkeiden riittävää valaistusta ”Giraffe” spottivalojen avulla. Nämä tehokkaat ylävalot sopivat lähes kaikkiin messuseiniimme. Suosittelemme 2 spottivaloa jokaista 3m seinää kohden.

B) Harkitse tuotekohtaista valaistusta tuotteisiin. Esimerkiksi kaikkiin Roll Up malleihimme saa oman spotin ja valmistamme myös ”Luxia” ständejä sisäisellä valaistuksella. Valaistu on parempi.

C) Joissakin ständeissä ei ole sopivia rakenteita joihin asentaa valaisimen. Suosittelemme silloin valopylväitä joihin on kiinnitetty tehokkaat ledit. Hieman kuin areenavalaistus pienoiskoossa.

Ratkaisut; Näillä otat Hot-Spot alueen haltuusi:

 
     
 

 

4. Jääkö näkyvin Hot-Spot kohta käyttämättä messuosastolla?

Messuständin näkyvin kohta on se alue joka näkyy parhaiten osastolla. Mikäli sinulla on esimerkiks kulmaosasto, L-muotoinen osasto jossa on kaksi seinää ja kaksi avointa puolta, niin on uloin kulma joka näkyy miltei joka suuntaan.

Ota tämä tärkeä alue tehokäyttöön terävällä viesilläsi.

 
Ratkaisut; Näillä otat Hot-Spot alueen haltuusi:
 
     
Mainospylväät
 
Erikoisrakeneiset messutiskit
 
Mainosaidat
 
“Butik” rollari vilkureilla
 
 

5. Halu näkyä korkealta ja kauas
Suuret kattoroikot jotka näkyvät ylitse koko messualueen ovat tehokas tapa näkyä. Nämä vaativat usein kalliin asennuksen, vaan voit yltää samoihin korkeuksiin helpommallakin.

Ratkaisut; Näin voit näkyä kauemmas ständilläsi:

 
 
”Penthouse” rakenteilla pääset niin korkealle kuin haluat. Rakenteita ja seiniä voidaan helposti jatkaa korkeussunnassa
 
Erikoiset lippuratkaisut sekä erikoisliput jotka yltävät yli tuplaan messuosastosi korkeudesta
Erikoiset lippuratkaisut sekä erikoisliput jotka yltävät yli tuplaan messuosastosi korkeudesta
 

6. Mainostelineet messuosaston toimivuuteen
Paitsi pelkän graafisen ilmeen ja mainosten lisäksi messuosasto tulee tukea myös tiimin työtä ja helpottaa asiakkaan elämää. Onko tarpeeksi tilaa ja onko tavarat käden ulottuvilla niin että ei tarvitse kaivaa esitteitä ja tuotemalleja pahvilaatikoista. Mieti ja varaudu.

Muista miettiä myös tuotteita jotka tehostavat messuständin toimivuutta jos esimerkiksi henkilökuntaon varattuna ja asiakkaita pukkaa. Kuinka voit palvella myös silloin?

Ratkaisut; Messuosaston käytön helpottaminen:

 
         
Z-Lite Esiteteline
MultiStand Tuotetasot
Bass III tiski 12m hylly+pöytätilaa
MultiStand Palautelaatikko
Näyttö ja TV telineet
 

7. Vinkkejä messuständin lisä-brändäykseen
Sinulle joka kaipaat lisänäkyvyyttä messuosastolle. Meiltä löydät kymmeniä ratkaisuja moiseen ja voimme helposti myös räätälöidä tarpeesi mukainen tuote, nopeasti ja edulliseen hintaan.

Ratkaisut; Näillä lisää potkua messuosaston brändäykseen:

 

     
”Faces” sosiaalisen median boosteri
Logo- sekä mainosmatot
”Pinus” ekologiset, Suomessa valmistetut puuständit
   
Kotimainen logotuoli joka sopii ständille tai lahjaksi
”Pomppa” brändätty roskakori joka pakkautuu pieneksi.
Säänkestävät mainosliput kaikissa hintaluokissa
 

8. Joskus asiakkaasi liikkuvat pihallakin
Paitsi että ulkotapahtumia on sellaisenaan, voit käyttää tuotteitamme myös esimerkiksi messutapahtuman ulkopuolella herättämässä kiinnostusta sisällä olevan messuständiäsi kohtaan. Messutapahtuman järjestäjät vuokraavat usein sekä ulko-ständejä että ulkona sijaitsevia mainospaikkoja näytteilleasettajille.

Ratkaisut; Nopeat ulkotelineet lisäämään huomiota:

 
   
Mainosteltat painatuksella
Tuulitanssijat ja tuotereplikat
Ilmatäytteiset mainokset
LAITA Sport & Sponsor Gear
 
       
 
     

Markkinointiviesti
joka myy messuilla